FOUTJE BEDANKT........ - Reisverslag uit Nadi, Fiji van markenvanessa - WaarBenJij.nu FOUTJE BEDANKT........ - Reisverslag uit Nadi, Fiji van markenvanessa - WaarBenJij.nu

FOUTJE BEDANKT........

Blijf op de hoogte en volg

23 Oktober 2012 | Fiji, Nadi

Nou daar gingen we weer. Op weg naar Fiji dit keer. Als we weg gaan waait het een knoop of 20/25 en dus varen we met een knoop of 7/8 van Tonga weg. We kunnen de VHF radio nog lang ontvangen en horen op een gegeven moment dat er een aardbeving is geweest op Tonga. Niks ernstigs gelukkig, de meeste hebben er nog niet eens wat van gevoeld. Toch apart vinden wij, maar niet voor Tonga waar het regelmatig voor schijnt te komen.

De tweede dag is het de hele dag bewolkt en regenachtig en dat houdt eigenlijk de hele reis wel aan. Soms wat minder regen, maar de wolken blijven. Leuke aan deze oversteek is dat we al vrij snel tussen allemaal eilanden doorvaren. Heb je toch al een beetje het idee dat je er bent, haha. Mark vangt nog 2 grote wahoos en een Dorado dus we hebben voorlopig genoeg te eten.

We hadden iedereen gezegd dat we naar Savusavu zouden gaan, maar we waren al de hele tijd in de war en dachten dat het Suvasuva was. Waardoor we uiteindelijk bij aankomst Suva aandeden. Van geen kwaad bewust begrepen we niks van de mailtjes die we van Boomerang (die hier al een week waren) kregen met waar hun allemaal naartoe gingen. Dat was helemaal niet bij ons in de buurt, waar hadden ze het nou de hele tijd over? Haha! Wij dachten nog nou dat zal wel niks meer worden dan, tot Mark er ineens achter kwam dat Suvasuva helemaal niet bestond en Savusavu iets anders was dan Suva, haha. We hadden bij het uitklaren Savusavu aangegeven als volgende haven en dat is hij nog even nagegaan met onze Noorse vrienden en die gingen ook daar heen en ja dat was daar op de kaart ja, hahaha. Foutje, bedankt! Maar het is allemaal goed gekomen. Nadat we een kleine week in Suva geweest zijn (en klaar hier nou niet in het weekend in, peperduur!) en de Fijidag samen met de Noren en een local van de jachtclub hebben gevierd, lekker naar de bioscoop en uit eten zijn geweest en een National Park met allemaal zoetwater pools hebben bezocht, gaan we verder richting Lautoka. Als we de pas doorvaren zien we ineens Malolo, met de Muscet Cove marina op de kaart. Daar hadden we een hele mooie foto van de Boomerang van gehad en we besluiten daar maar is een kijkje te gaan nemen.

Onderweg hiernaartoe zien we Boomerang op de AIS, we proberen ze via de VHF op te roepen maar we verstaan elkaar niet goed. Dan maar via de SSB. Hun zijn ook weer van plan onze richting op te komen, dus we houden nog even contact en dan, hehe eindelijk zien we elkaar daar dan toch nog even. Wij zijn nog druk aan het dobben wat we nou zullen doen. Aangezien we maar zo weinig tijd hebben hier en dat vinden we allebei eigenlijk wel een beetje zonde. We gaan is wat navraag doen bij marina’s en andere zeilers of het veilig is om hier je boot te laten liggen. Maar ze zijn hier goed voorbereid op orkanen en de boot gaat met de kiel de grond in. We zetten alle voors en tegens naast elkaar en besluiten dan toch hier de boot achter te laten en volgend jaar de tijd te nemen voor dit stuk. We zullen naar Australie vliegen, aangezien we daar nog het een en ander moeten regelen.

Oke we moeten veel regelen nu, maar we hebben ook wat meer speling. Dus we gaan gezellig met de Boomerang en Noren BBQ/en. Dat is echt goed geregeld hier. Overal staan BBQ’s die je kan gebruiken en je krijgt er nog borden en bestek bij ook, Top!!!Geen afwas, ik ben voor!!! We luieren lekker bij het zwembad en gaan een dag lekker spelen in het water, haha. Lekker jetskien, wakeboarden ed. Als we beginnen is het zonnig en kunnn we de riffen goed zien, maar tegen de tijd dat ik op de surfplank stap om te worden voorgetrokken met de dingie, drijft er een grote onweerswolk over. En je begrijpt wel, ik ga staan, maar we zijn ongemerkt naar het rif gevaren. Gevolg... ik spring vol gas op het rif!! AAAUUUUWWWWWW! Kut! Ik vang de klap met mijn voeten op, waarvan de linker helemaal dubbel klapt, en ik schuur nog ff lekker een stukje door. Als ik mijn voeten omhoog doe om te kijken of ik alles nog kan bewegen zie ik een paar grote witte plekken, het vel is gewoon helemaal weg! Mark tilt me snel snel uit het water en we gaan maar weer terug naar de boot. Was kort maar krachtig zal ik maar zeggen, haha.

Op de boot gaat Chris snel Mario halen, want die werkt op de eerste hulp. Hij kwam met het verhelderende idee om er citroensap op te doen. Dat doen surfers, die in botsing met het rif komen, ook. Ok joh, het laatste wat ik wil is een infectie, dus gooi op! Nou ik was echt in staat om iets te slopen of iemand te slaan, DAT DOET ZEER!!!!!Citroensap in een open wond, geen aanrader als je niet van pijn houdt, haha! Maar onder het motto ‘pijn is fijn’ hebben we fijn 3 citroenen uit geknepen en had ik wel het idee dat ALLES in die wond gedood werd hahaha, echt alles!!Dat kan bijna niet anders!!!! Ik heb het goed verschoont en verbonden, maar af en toe ook zonder verbandje gelopen in de hoop dat het wat sneller op zou drogen. Dat had ik denk misschien beter niet kunnen doen, want het is nu een beetje ontstoken en daarvoor heb ik een antibioticakuurtje. Nou ja, als het daarmee over is ben ik blij!!

We hebben nog een paar gezellige avondjes met de Boomerang en die zijn weer terug naar Muscet Cove. Daar wilde wij ook heen, maar dat gaat iets langer duren omdat ik nog een keer terug naar de dokter moet. La Luna ligt nog steeds in Tonga te wachten op een goed weerbericht om naar Nieuw Zeeland te vertrekken. Hetzelfde als de Boomerang hier in Fiji. Spannend hoor, kan een pittige oversteek, maar het kan ook net zo goed appeltje eitje worden, dat hopen we voor ze. Wij gaan hier de boel nog een beetje verkennen voor we de kant op gaan. Weer allemaal nieuwe dingen, we hebben er zin in!!


  • 25 Oktober 2012 - 18:01

    Toos:

    Wat een schitterende foto's heb je weer gemaakt. Het lijkt het aartsparadijs.
    Nu op naar mamma en pappa

  • 25 Oktober 2012 - 20:44

    Sander:

    ziet er goed uit die wahoo.
    dit weekend de eerste vorst in nederland!! zou lekker daar blijven!
    gr sander en irma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 02 Juli 2010
Verslag gelezen: 1270
Totaal aantal bezoekers 223587

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2010 - 30 November -0001

ons grote zeilavontuur

Landen bezocht: