Zwemmen met mama walvis en haar baby, te gaaf!!! - Reisverslag uit Papeete, Frans Polynesië van markenvanessa - WaarBenJij.nu Zwemmen met mama walvis en haar baby, te gaaf!!! - Reisverslag uit Papeete, Frans Polynesië van markenvanessa - WaarBenJij.nu

Zwemmen met mama walvis en haar baby, te gaaf!!!

21 Augustus 2012 | Frans Polynesië, Papeete

We zijn ruim een week op Raiatea geweest en hebben daar onze genaker laten maken. Dus die kunnen we vanaf nu weer lekker gebruiken. Tijdig naar beneden als er squals ed aankomen en dan moet het goed gaan, haha. We hebben bijgetankt, dus we zitten weer helemaal vol.

Samen met de Boomerang en La Luna hebben we nog een steigercoctailavondje gehouden, waar we allemaal de volgende dag de gevolgen van hebben geweten, haha, maar het was wel weer even gezellig. Boomerang heeft het hier allemaal wel al een beetje gezien, dus die gingen snel weer verder naar Bora Bora. La Luna en wij moesten wachten op de zeilen, maar zodra die klaar waren, zouden ook wij verder gaan richting Bora Bora. We zijn op Tahaa nog wezen snorkelen bij een coralgarden. Mooi maar heel ondiep water met allemaal koraal. Hier heb ik de grootste morene gezien tot nu toe. Ik blijf het toch een beetje griezelige beesten vinden. Denise begon achter me ineens een hele hoop herrie te maken, dus ik denk ik zwem maar snel door want misschien zit ze vast (we hadden maar weinig ruimte om te zwemmen). Toen ik er door was draaide ik me om en liet ze die morene zien, die dus uit zijn hol kwam toen ik langs zwom, getver haha. Maar zij moest er ook nog langs. Dus verstand op nul en niet kijken ging ze er langs, haha. Mark en Etienne hebben de vissen hier nog gevoerd en toen kwamen er niet normaal veel vissen op ze af!!

We zijn met de genaker naar Bora Bora gezeild konden we hem gelijk weer even uitproberen en dat ging prima. Aangekomen op Bora Bora zijn we lekker uit eten geweest bij de Bora Bora jachtclub. Beetje prijzig maar wel lekker gegeten. Denise en ik hadden garnalen (heeeerlijk) en de mannen hadden een entrecote, ook goed te doen. De volgende dag zijn Mark en ik het eiland rond gefietst. Lekker weer even in beweging. Het was wel een beetje warm (weinig schaduw), dus toen hebben we lekker op een strandje onder een boom even bijgetankt en toen weer op het gemakkie verder. ´s Avonds bij Co (motorboot die we steeds tegen komen) gegeten en daar tegenover stond dat Mark en Etienne even moesten helpen het reddingsvlot terug te hangen. Balanserend op de rand van de boot is ze dat zonder al te veel moeite gelukt, haha. Was wederom een gezellig avondje.

Toen verder naar de ´mantabaai´. Steeds als je denkt, nu hebben we het allemaal wel een beetje gezien en alles begint een beetje op elkaar te lijken, maak je weer wat mee wat een grote indruk op je maakt. Zo ook met de manta´s van wel een meter of 2 en langer! Gaaf hoor. In eerste instantie schrok ik wel een beetje omdat die beesten echt groot zijn! En dan hebben ze nog zo´n grote witte bek, haha. Maar prachtig hoor hoe ze zo door het water vliegen. We hebben een paar keer met ze gesnorkeld voor we weer een baai verder gingen.

Aangekomen bij de volgende baai, gaan Mark en ik even kijken of de winkels open zijn (het is zondag) als we hevig zwaaiend worden aangehouden. Wij begrepen niet helemaal wat er aan de hand was, dus dobberde we een beetje verdwaasd in de rondte als er opeens mamawalvis met haar baby boven komt!!! Nou dan weet je dus echt niet wat je meemaakt, helemaal niet omdat dat wel het laatste was wat we hadden verwacht, haha! Die gozer die ons aanhield vroeg of we de camera of snorkels bij ons hadden, nou nee dus, die hebbben we normaal niet echt nodig als we boodschappen gaan doen, hahaha. We hebben er even naar zitten kijken, zijn toen als een speer naar de winkels gegaan (die dicht waren), dus toen als een gek weer terug naar de boot, zwembroek-bikini aan en weer terug. Ze waren er nog steeds en die jongen die ons in eerste instantie vroeg of we de camara bij ons hadden, lag helemaal in een deuk en liep maar te roepen dat we het water in moesten!! Dus wij, plons het water in!!! Mijn hart sloeg even over van de adrenaline, want ik zat precies boven ze!! We steken ons hoofd weer boven water en kijken elkaar aan en konden alleen maar lachen!! We zwommen een stukje naar beneden en toen kwamen ze net weer omhoog!!! Nou ik kan niet beschrijven wat er dan door je heen gaat!!Zoooooo gaaaf!!! We hadden echt het idee, dat we in een aflevering van national geografic zaten!! Wat is dat gaaf zeg!! We konden alleen maar lachen en gillen hoe gaaf dit wel niet was!! Dan probeer je nog een stukje mee te zwemmen, maar ze zijn natuurlijk veel sneller. Dus hup de bijboot weer in en weer kijken waar ze heen gaan. We zijn wel een uur of 2 bezig geweest met dingie in, dingie uit en met ze zwemmen. Het gaafst is het als ze van beneden naar boven komen, dan zie je ze echt heel goed. Dan zwem je nog ongeveer 10 seconden met ze mee en zijn ze weer uit het zicht, haha. Mark werd er ook helemaal zenuwachtig van, haha. We zijn samen toen de grote groep mensen weg waren nog een keer met ze gaan zwemmen, maar toen werd het donker en moesten we toch echt terug.....

Zo zie je maar weer, net als je denkt dat je het echt allemaal gezien hebt, maak je iets mee wat je de rest van je leven niet meer vergeet. De zeeleeuwen waren al heel leuk, maar dit was toch wel zo gaaf!!!!!

• 21 Augustus 2012 - 09:29

Toos:

Wat een belevenissen wederom!!! Geniet er maar van.

• 24 Augustus 2012 - 09:14

Jordi:

Supervet weer !!! wij zijn jaloers , wat een mooie ervaringen en indrukken.
    Have fun ...

Gr. Jordi

• 31 Augustus 2012 - 22:15

Carlo:

hey mede avonturiers. het is echt super om jullie verhalen te kunnen lezen en mee beleven zoals we laatst op skype bespraken. echt leuk is het als ik vandaag op me eerste vrije dag ga snorkelen hier in de rode zee bij yanbu saoudi arabie en s'avonds jullie verhaal lees en foto's zie met bijna hetzelfde koraal en vissen die jullie ook hebben gezien op de walvissen na dan. blijf vooral zulke mooie ervaringen met ons delen.succes en geluk.
    gr Carlo

• 03 September 2012 - 18:48

Paul Meut:

Kikke man die walvissen! En de rest ook natuurlijk ;)
    veel plezier nog, groetjes Paul en Bianca

• 17 September 2012 - 15:15

Joyce:

Zucht....Dat is echt uniek! Zwemmen met walvissen....Ik zwem ook weleens met `walvissen` maar dan in een gewoon zwembad whaahahaha...!
    Groetjes Joyce

• 28 September 2012 - 15:18

Jenny Mittertreiner:

hoi mark en vanessa

niet altijd, bijna nooit tijd om te reageren! Maar wat een belevenissen!
    geweldig om te lezen en de foto's te zien!

geniet maar lekker!

dikke x van ons allen!